Frågor om motion:

Varför behöver jag en stegräknare?

Du kan mäta din motion med stegräknare:

*Du kan se hur många steg du tagit,
*Hur långt du gått,
*Hur många kalorier du förbrukat.

Då blir det lättare att sätta ett mål för din träning!

Vad borde mitt mål vara, hur många steg ska jag ta per dag?

Du kan börja med att använda stegräknaren när du rör dig som vanligt i ett par dagar.
Då vet du hur många steg du tar på en dag:
Tex om du går 5.000 steg på en dag då kan du öka först med 6.000 sen 8.000 sen 10.000 o.s.v.

Hur långt är 10.000 steg?

Ca 6 - 7 km

Oavsett vilken steglängd du har så är runt 10.000 steg/dag lagom för att kroppen ska vara frisk och glad!

Hur många kalorier gör jag av med om jag går 10.000 steg/dag?

Det brukar vara ca 300-400.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0