Så här tar du hand om ditt hår på bästa sätt:

Jag var hos en frisör som inte kunde sluta att röra vid mitt hår, hon tyckte jag hade så finr hår både i färgen och att det var så vårdat och det är tack vare att jag gör som står här under:

1.
Använd alltid värmeskydd innan du värmestylar ditt hår (t.ex plattar, lockar, fönar). Det är superviktigt! Och en sak som många glömmer/slarvar med.

2. Ersätt inte balsamet med inpackning. Det du gör istället är att först schamponera håret, sen lägga i inpackning som du låter verka en stund, och alltid sist - balsam!

3. Det bästa enligt mig är att använda sig av frisörprodukter, schampo & balsam. Jag gillar L´oreal absolut repair. Men just nu använder jag TRESemmé, som är riktigt bra och lite billigare än frisörprodukter. Testa!

4. Borsta aldrig blött hår! Det sliter på håret väldigt mycket. Jag måste dock borsta det när det är blött för att annars blir det väldigt fluffigt, om jag borstar det när det har torkat. Det jag gör då är att jag kammar igenom det väldigt försiktigt.

5. När du handdukstorkar ditt hår, gnugga inte! Det misstaget gjorde jag förut. Man ska endast krama ur håret försiktigt. Annars sliter det på håret väldigt mycket.

6. Undvik att sova med blött hår. Håret går lättare av när det är blött. Så låt det därför torka innan du lägger dig.

7. Skölj ur balsamet med kallvatten. Detta stänger igen hårstrået, vilket gör det glansigare och fräschare.

www.marianova.com

Sen brukar jag borsta håret innan jag lägger mig/duschar för då blir det inte så trassligt sen när man ska borsta håret efter man har duschat och sovit!

Kommentarer
Postat av: natalie s.

sv: kostar körkört? o.o

2011-01-27 @ 14:08:32
URL: http://nattuchan.blogg.se/
Postat av: natalie s.

sv: det visste jag inte :o men hur gammal är du?

2011-01-27 @ 14:18:44
URL: http://nattuchan.blogg.se/
Postat av: ♫♪ Sandra T

bra tips (:

2011-01-27 @ 15:51:37
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: lina

superfin blogg du harkolla gärna in min om du orkar :)) <3

2011-01-30 @ 12:10:33
URL: http://linabrannstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0