Åter igen angående om hund:

Jag har velat ha hund sen jag var liten men har inte kunnat ha det och
ju äldre man har blivit har man blivit allt mer sugen på att skaffa hund!
Det går i vågor hela tiden, ibland pratar jag om det men då är alla så negativa om att jag vill ha hund då har man gett upp det samtalsämnet.

När jag ser alla som ut och går med sina hundar blir man sugen igen.
Igår pratade jag med en arbetskompis om hundar då kunde jag ju inte låta bli att kolla efter hundar när jag hade slutat jobba.
Nu har man läst igen om vad man ska tänka på när man har hund och vad för sorts hund man ska ha m.m.
Det är mycket man ska tänka på innan man skaffar en hund.

Men sen kom jag och tänka på att det är mitt liv och vill jag ha en hund så måste jag väl få ha det?!
Jag är ensam mycket då kan en hund göra mig sällskap och jag kan ta promenader, leka och vara med hunden.

Många säger att hundar är människors bästa vän och dem kan även förändra en människans liv.

Eftersom jag velat ha hund så pass länge så känns det som att börjar bli dags nu,
annars känns det som att det aldrig kommer att bli av eller så kommer det bli så att jag kommer alltid att tänka/prata om hund hela livet men aldrig få ha en.

Nej, så ska det inte vara, man lever bara en gång.

Jag får se hur jag gör.

Det här var min dagens tanke iallafall!


Kommentarer
Postat av: Carina

Om du/ni vill ha en hund så tycker jag absolut att ni skall skaffa er en. men som sagt det är mycket att tänka på och det kostar massor med pengar. så ta ni er en riktig diskussion om det och se vad ni kommer fram till. Kram

2010-11-24 @ 10:20:18
Postat av: Elina

Tack Carina! Kram

2010-11-25 @ 18:34:04
URL: http://alonglife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0